本記事はプロモーションを含みます
Unreal Engine 5.4.1 Hotfix版リリースされました UE5
Epic Gamesは2024年5月1日(現地時間)、Unreal Engine 5.4.1をリリースしました。
記事を記載段階では、英語版のドキュメントなどの記載のみで、日本語版のドキュメント等はアップデートされていないので注意が必要です。最新の情報は、公式コミュニティなどを参照ください。
※Hotfix版とは、バグなどがあったときに出す修正版という意味です。
更新の主な目玉
- Modular Rig – Severe slowness
- UBT does not error when compiling targets with a banned MSVC version , need to expand Ban Range
- Build fails when Verifying that the entire VisualStudio solution can be built in an Installed Build workspace. error CS0103: The name ‘Catch2’ does not exist in the current context
英語のままだとわかりにくいのでざっくりの意訳の日本語で書くと下記感じです。なお、英語は苦手なので、意訳が間違っている場合はご指摘ください。
コミュニティーに記載のためか、用語が省略で記載されていますので、できるだけ元の単語も記載しています。
- モジュールコントロールリグの深刻的な問題になっていた処理速度の遅さが改善されました。
- UBT (Unreal Build Tool)は、禁止されたMSVC(MicroSoft Viscual C++)バージョンでターゲットをコンパイルするときのエラーが発生しないことに対する対策がされました。
- VisualStudio ソリューション全体のビルドでコンパイルエラーCS0103(対象Catch2)のエラーが出ないように改善しました。発生していたエラー内容は「error CS0103: The name ‘Catch2’ does not exist in the current context」。
変数Catch2がないって・・・自分で作っているプログラムじゃないと絶対改善できないからこれは困るよね。
原文の更新内容一覧
- UE-213361 The first frame is not automatically played when a recording is loaded
- UE-213190 Crashing on trying to render sequence
- UE-213137 UBT does not error when compiling targets with a banned MSVC version , need to expand Ban Range
- UE-213059 Fatal error during cooking – [X] was an archetype of FooComponent [Y] but returned a null index mapping object
- UE-212795 Crash when creating a new media plate
- UE-212785 Actor Coloration state is persistent between editor runs.
- UE-212439 Disable TObjectPtr placeholder type flag checks in editor runtime
- UE-212069 Modular Rig – Severe slowness
- UE-212055 Crash closing persona with cloth paint active
- UE-211808 Packaging with Editor Default Configuration always defaults to initial value when editor started
- UE-211555 Light Intensity keyframes get removed when converting from Spawnable to Possessable in Sequencer
- UE-211170 GitHub 11703 : Fixed the reference of Entitlement
- UE-211144 Recording time counter, counts faster each time a new recording is started
- UE-210257 Build fails when Verifying that the entire VisualStudio solution can be built in an Installed Build workspace. error CS0103: The name ‘Catch2’ does not exist in the current context
今回、この更新は、Amanda Schadeさんが投稿していましたので、最新の投稿もご確認してもよいかもしれませんね。
ディスカッション
コメント一覧
まだ、コメントがありません